onsdag 24 mars 2010

Bokstaven R


Bokstaven R i Bokfrågornas Abc

1. Har du läst någon bok som kretsar kring en rättegång?

Kommer att tänka på John Grishams Domen, som väl inte direkt var någon höjdare till thriller. Men det var den första boken som ploppade upp i huvudet.

2. Har du någon romantisk favoritbok?

Får väl vara lite förutsägbar här och säga Stolthet och Fördom, Lizzy och Darcy är mitt favorit par inom litteraturen.

3. Religion påverkar oss antingen vi är troende eller inte. Berätta om en bok där religionen har betydelse.

Får väl bli lite förutsägbart här också. Läste ju The rule of four här om dagen, och det är ju svårt att inte dra jämförelser till Da vinci koden, där religion har en rätt så stor roll.
4. Slutligen vill jag att du berättar om en riktigt rolig bok!

One day av David Nicholls är en riktigt rolig och undehållande bok, som får en att skratta högt ett par gånger.Även om den har sina sorliga stunder.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Jag valde också en Grisham fast jag inte gillar honom.

Lilla O sa...

Stolthet och fördom är aldrig förutsägbar. One day måste jag kolla upp.