söndag 17 januari 2010

Filmer baserade på böcker


När jag skrev om A Christmas Carol nämnde jag att det har gjorts väldigt många film versioner, såg ännu en igår, som var löst bygd på boken.
Ghost of Girlfriends Past, filmen handlar om den världs berömde fotografen Connor Meads, han är snygg och byter sex partners lika ofta som underkläder, och han tror inte på kärlek. Hans bror ska gifta sig och han åker ditt dagen innan bröllopet. Senare får han reda på av sin döde farbror (spelad av Michael Douglas) att han kommer få besök av tre spöken, det förflutna, nuet och framtiden, ja you now the drill. Visst det är förutsägbart som dom flesta romantiska komedier, men det behöver inte alltid vara dåligt, skrattade en hel del.

Och när jag ändå pratar film för en gångs skull, så såg jag The Time Traveler's Wife idag en underbar och gripande film. men glömsk som jag är hade jag glömt av att den också är bygd på en bok med samma namn av Audrey Niffenegger Och jag läser alltid böckerna först. Men så bra som filmen var, så måste jag verkligen läsa boken väldigt snart.

Inga kommentarer: