söndag 17 januari 2010

Bokstaven H


Bättre sent en aldrig, kör Lilla O s Bokfrågornas ABC bokstaven H nu.

  • Vilken huvudperson i en bok tycker du mest om?
  • Stolthet och Fördom är en av dom första "vuxen böcker " som jag läste, så den har alltid varit en av favorit böckerna, och Elizabeth Bennet är min favorit person.
  • Vem är den ultimata hjälten i böckernas värld?
  • Är inte riktigt säker, kanske Julian Carax från Vindens Skugga av Carlos Ruiz Zafon
  • Och den ultimata hjältinnan?
  • Blir helt klart litteratur polisen Thursday Next , första boken om henne heter på svenska Var är Jane Eyre, efter det är det Lost in a Good Book, finns tre till som jag inte har läst än. Har man inte läst böckerna, så har man verkligen missat något. Författaren är Jasper Fforde
  • Vilken är den bästa historiska roman du läst?
  • Där kan jag verkligen inte välja, älskar nämligen historiska romaner, så jag kan verkligen inte välja.

2 kommentarer:

Lilla O sa...

Vindens skugga måste jag verkligen få tummen ur att läsa!

BooksOverPsychos sa...

Det tycker jag verkligen, det är en helt underbar bok. Rekomenderar den verkligen!=)