onsdag 21 april 2010

Bokstaven U


Bokstaven U är det denna veckan i Lilla O bokfrågor

1. Vilken ungdomsbok skulle du rekommendera till vuxna läsare?

Vet inte om det räknas som en ungdomsbok men jag läste ju Frost av Maggie Stiefvater i helgen, och gillade den verkligen.

2. Finns det några böcker som du undviker?

BOATs och svenska klassiker

3. Berätta om en riktigt underhållande bok!

Läste Dawn Frenchs memoarer Dear Fatty. En bok som bjöd på många skratt

4. Och slutligen vill jag att du tipsar om en bok som är alldeles underbar!

Vindens Skugga av Carlos Ruiz Zafon. Var rätt så länge sedan jag läste den, men det här är en sån bok som man inte kan släppa, som man verkligen minns.

Skriv dina svar i en kommentar eller ett inlägg. För att jag ska få nöjet att läsa dina svar (roligare än att skriva själv) vill jag att du talar om när du svarat genom att kommentera och/eller länka.

2 kommentarer:

Lilla O sa...

Måste komma mig för att läsa Vindens skugga. Det blir aldrig av...

BooksOverPsychos sa...

Ja det tycker jag, en helt underbar bok=)