tisdag 12 juli 2011

It all ends here

Sista boken är omläst, dom sista filmerna tittade på igen, biljetten är hämtad för länge sen.. Det känns lite vemodigt just nu. Jag var åtta år när första boken kom ut och 12 år när första filmen kom. Jag är snart 22 år, så jag har verkligen vuxit upp med Harry Potter. Så efter imorgon är det verkligen slut, inga fler böcker, inga mer filmer. Känns lite sorgligt. Många fans har skrivit att det känns som slutet på en era, och jag får nog hålla med lite. Förhoppningsvis kommer många generationer framåt att upptäcka böckerna. Dom kommer inte att behöva vänta på nästa bok, som man själv gjorde. Men det var en speciell känsla, det där med att vänta på att nästa bok skulle släppas, sen när man fick boken försvann man in i HP världen dom dagarna det tog att läsa boken (vilket alltid gick för fort). Jag känner mig lite sentimental nu, men Harry Potter böckerna var ju trots allt min första stora "bok förälskelse". Vem vet, jag kanske har Harry Potter och J.K. Rowling att tacka för mitt bokberoende.

1 kommentar:

Linnea sa...

Det kommer nog fler "bokförälskelser" ska du se! :) Jag ser också fram emot filmen ikväll/natt. Jag hoppas att den är minst lika bra som del 1!