onsdag 4 maj 2011

Köpstopp är nog inget för mig.

Jag har ju insett för länge sen att köpstopp inte riktigt funkar för mig. Men jag försöker i alla fall.
Kanske borde jag inte gå in på adlibris ett par gånger i veckan, det lockar alldeles för mycket.
Igår hamnade jag på bokus av en tillfällighet (kanske inte) och såg att dom hade flytt rea , och då gick det ju inte att hålla tassarna borta. Jag tänkte att om jag bara beställer nån enstaka bok så är det ju inte så farligt.
Så därför är två böcker därifrån på väg hem till mig.

Mercy av Rebecca Lim

The Thirteen Problems av Agatha Christie

Direkt efteråt så undrar jag varför jag fortfarande försöker ha köpstopp,
kanske är det för att jag är rädd att alla högarna med olästa böcker kommer rasa
över mig en natt (har faktiskt drömt om det) Eller så är jag väl helt enkelt
beroende.


Inga kommentarer: