onsdag 17 februari 2010

Bokstaven M


Dags för bokstaven M som även mitt namn börjar på , i Lilla O s Bokfrågornas ABC


  • Berätta om en bok där mat har stor betydelse.
Jag får ta och passa på den, det står helt still i huvudet.^^

  • Vems memoarer skulle du helst av allt vilja läsa?
Dom flesta som jag skulle vilja läsa är döda nu, men kanske Paul Auster.
  • Man Booker Prize for Fiction har delats ut till en författare inom det fd. brittiska samväldet sedan 1969. Här finns alla vinnarna. Här du någon favorit?

  • Det får bli Margaret Atwoods The Blind Assassain, läste den för ca två veckor sedan, men har inte skrivit om den här än.

  • Jag söker också en bok om makt.

  • Svarar nog Orwells 1984

2 kommentarer:

Lilla O sa...

Paul Auster är det fler som önskar läsa. Kan nog vara spännande. 1984 har jag pinsamt nog inte läst, trots att det väl hör till måste-böcker.

BooksOverPsychos sa...

Måste tyvärr säga att jag verkligen inte gillade 1984. Konstigt då jag bara har sett lovord över boken.